El joc, alguna cosa més que diversió.

Podem definir el joc com una activitat física, mental, sensoriomotriu, espontània i lliure que provoca plaer i alegria, amb finalitat en sí mateixa.

És fonamental per al desenvolupament, en tots els àmbits de l’infant, ja que mitjançant el joc aquest descobreix, inventa, investiga, crea..

Per tant podem concloure que el joc és una activitat necessària per als éssers humans i de gran importància en l'àmbit social, ja que permet practicar algunes conductes socials; alhora és una eina útil per adquirir i desenvolupar capacitats intel·lectuals, motores o afectives. Aquesta activitat s'ha de fer de gust, sense cap mena d'obligació i amb el temps i l'espai necessaris.

divendres, 28 de setembre del 2012

DECRET 101/2010, de 3 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments del primer cicle de l’educació infantil.



De mica en mica, el joc individualitzat va deixant de ser solitari i l’Infant va gaudint delfet d’estar a prop dels altres. D’aquest joc paral·el anirà sorgint l’interès per l’acció de l’altre i intentara participar-hi. Respondre a les necessitats de joc vol dir preveure-ho en l’organització de tots els recursos: els espais i el temps primordial per jugar, materials específics i no específics, personal que sap acompanyar el joc, etc. L’actitud de l’adult serà fonamental per assegurar el gaudi i l’avenç de l’infant en el joc. A més, aquestsrecursos han de procurar donar resposta als diferents tipus de jocs propis de l’edat:manipulatius, motrius, presimbòlics, de caire popular, simbòlic incipient, etc. El joc simbòlic reprodueix el món on vivim i aií esdevé un element prioritari en la reproduccó de les relacions socials basades en la distribució d’activitats i comportaments en funciódel gènere, per la qual cosa el paper del personal educador serà fonamental per vetllar perquè la distribució de joguines i la participació en els jocs fomentin relacions més igualitàries allunyades de la reproducció d’estereotips i rols de gènere.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada